Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

donderdag 31 maart 2022

Over de oceaan


"On devrait aller la voir!" antwoordde mijn Franse vriendin.
"Crazy," zei ook de jongste zoon toen hij het hoorde.
Mijn Franse boek kreeg een fijne review van blogster en literair columniste Lynda uit Canada! 
(Librinova moest het me nog eens zwart op wit in een mailtje bevestigen, ik wilde het eerst niet geloven.)

Sindsdien loop ik hier met een big smile rond, wil ik de hele tijd "Canada" roepen, want verder dan "Noord-Holland" zag ik het bij aanvang van mijn manuscript echt niet gebeuren... En dat zou trouwens al fantastisch zijn! (Woont u dus op de Waddeneilanden, dan wil ik u graag een exemplaar van mijn boek 'Vaste Grond' opsturen.)

Zodoende kraakten we een fles Champagne Pommery, met de Franse vriendin die haar mercredi fou graag even onderbrak, en met de vrienden uit Kessel-Lo die daags voordien nog de Mont Ventoux opfietsten, wat zeker ook een glas champagne waard is.

Maar Canada, ooh, dat had ik dus werkelijk nooit gedacht!

6 opmerkingen:

  1. Oh hoe zalig is dat!! Canada here you come!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Youpi ! C'est une nouvelle incroyable ! Vive le Canada ! Vive Lynda ! Vive An !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat geweldig zeg! Dat gaat je vast de nodige bestellingen vanuit Canada opleveren. Ik ben heel benieuwd. Maar los daarvan is iedere positieve review fijn en zeker van een literair columniste. Geniet ervan X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. An goes international !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen oceaan is te groot om de impact van mooie en rake woorden te stoppen. Heel mooi nieuws!

    BeantwoordenVerwijderen