Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 23 maart 2022

Mogelijkheden

Zomer 1997. Een optreden in Herent - weet niet meer van wie of wat - maar die jongen rechtsachter is het helemaal voor mij. Nonchalant in alles, maar zeker van zijn zaak. Onze zaak dus. Hij is mijn (veel) jonger lief dat nog een aantal jaren zal studeren, terwijl ik als pedagoge mijn eerste loon verdien. Waar beginnen we eigenlijk aan?

Soms heb ik heimwee naar dat allereerste begin. Hoe we afspraken (zonder gsm), wat we deden (zeker geen koffie drinken in een hippe koffiebar) en de plannen die we maakten (liefst tot laat in de nacht): ergens is dat allemaal onbereikbaar geworden. Een verleden waar we nog moeilijk vat op krijgen. Tijd die alles doet vervagen. Tot we oude foto's terugzien. Ja, dit was het! Gewoon uitkijken naar elkaar, met vrienden op stap gaan, dromen van alles wat zou komen... Altijd de mogelijkheden zien, nooit de praktische bezwaren. (Of toch veel minder dan nu.)

23 maart 1997. Dat blijft onze officiële 'startdatum'. Een verjaardag die we in het begin zelfs maandelijks vierden, stel het je voor. (We hadden niet alleen rode ogen, maar ook veel tijd op al die analoge foto's!) Een kwarteeuw later vieren we deze verjaardag straks met een romantisch etentje in L'Orchidée. Op dus naar dat chique restaurant in Altkirch, voor een fijne tête-à-tête midden in de week. 

Laten we vooral de mogelijkheden blijven zien, lief. Of het nu op een weide in Herent is of elders. Maakt niet uit. Als die 23ste voor ons maar bijzonder blijft. Niet meer iedere maand, maar dan toch zeker 1 keer per jaar ;-)

X   

3 opmerkingen:

  1. Prachtig die herinneringen, met veel heimwee, koesteren zou ik zeggen; herken dat gevoel, zalig en toch met veel weemoed naar vervlogen tijden, oprapen en beleven.
    Hug

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie herinneringen, ik herken het gevoel. Je wilt er nog eens naar terugkeren 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke foto en bijhorende herinneringen! Op naar de volgende 25 jaar aan eindeloze mogelijkheden samen, An en Jan!

    BeantwoordenVerwijderen