Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 13 september 2022

Antwerpen

Afgelopen weekend trokken we naar La Gare 27,
een echte nightclub in Antwerpen begot,
waar Bieke en Joachim ieder hun halve eeuw,
én ook hun 25 jaar liefde vierden.
Voor onze vriendschap die 30 jaar teruggaat,
trok ik zelf dus graag naar de havenstad,
waar ik met Jan afsprak in deze zéér fijne 22B&B,
en waar manlief ook helemaal kon ontspannen 
na zijn conferentie in Rotterdam.
We maakten er een echte citytrip van,
en op de meest gefotografeerde brug van 't stad,
kon mijn reflexcamera zeker niet ontbreken ;-)
We 'beklommen' ook het MAS,
voor een mooi uitzicht vanaf het panoramaterras.
's Avonds genoten we van de traditionele keuken bij Ciro's,
waar de vele klassieke details ons erg charmeerden.
's Zondags trokken we met het feestkoppel
nog van het ene zonnige terras naar het andere,
daarbij hard genietend van alle persoonlijke babbels.

En hoe zot is dat toch,
om dan in mijn hoofd te kunnen terugkeren
naar de jaren '90, naar de brieven(!) die
Bieke en ik elkaar als student schreven,
zij vanuit Gent en ik vanuit Leuven.
'En wat schreef ze vaak over jouw vader,'
zei ik in de nachtclub nog tegen Mauro,
hun oudste zoon van 19 die dat best grappig vond,
waarop ik me natuurlijk meteen stokoud voelde.
X

Geen opmerkingen:

Een reactie posten