Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 21 september 2022

Zwatschgawayafascht








Het pruimenfeest in Pfastatt. 
Na twee coronajaren helemaal terug van weggeweest. 

Vanochtend kwam ik er meteen ook onze oude buurman tegen. Twaalf jaar later koop ik er nog altijd graag mijn jaarlijkse pruimentaartje. (Een grote taart deze keer, we hebben twee jaar in te halen!) 

In al zijn oubolligheid blijft de braderie fantastisch: een messenslijper, een tafeldoek in plastic (een echte toile cirée), goedkope sjakossen en kledij... Je vindt het er allemaal. Voor de droguerie staan ook lange tafels met kousen, pantoffels en kitscherige prullaria. Daar mag nu alles weg, eind dit jaar sluit de drogisterij voorgoed. Niet alles blijft bestaan. 

Mijn copies voor de Franse bureaucratie zal ik vanaf januari dus elders moeten maken. Alle formalités administratives blijven hier tot nader order helaas wel bestaan. Zonder onderbreking tijdens corona. Dat papierwerk hoef je nooit te missen.

Onze XL pruimentaart smaakte vandaag wél bijzonder lekker!

1 opmerking:

  1. Lokale traditie mooi in beeld en woord gebracht. Doet me een beetje denken aan de jaarmarkt in Leuven waar ik ook van de traditie hou om jaarlijks een rondje te maken

    BeantwoordenVerwijderen