Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 14 maart 2023

Gemis


Hoelang zit je hier al?
vroeg ik aan Gemis.
Dat weet je wel, zei Gemis.
Gemis gaf nooit het juiste antwoord.
Gemis liet je raden en gissen.
Gemis was wreed.

Ja, natuurlijk wist ik het.
Het was toen jij...
Gemis trok toen bij me in.
Voor even, dacht ik,
Gemis komt even logeren.
Ze gaat wel snel weer weg.

En ga je ooit weg?
vroeg ik aan Gemis.
Even bleef het stil.
Had ik koffers bij me? vroeg Gemis.

Gemis stelde wel de juiste vragen.

Geert De Kockere

Voor Ster, die er altijd wel ergens is.

De witte roos komt van haar grote broers
die samen naar het kerkhof trokken
toen ik met hun vader op weekend was.
Het is voor ons nu de mooiste roos ooit.
X

2 opmerkingen:

  1. Prachtig, zowel het gedicht als de roos X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai hoe mooi zeg, en zo lief van de 2 broers, de tranen staan me in de ogen bij het lezen van dit blog bericht...
    Ster zal steeds bij jullie aanwezig zijn en dat is prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen