Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 21 maart 2023

Omar

Een stevige handdruk en geen gladde praatjes. Voor een autoverkoper valt Omar best mee. Onze behoeften kent hij: 'Graag een gezinswagen - of minibusje? - met een grote koffer waar zeker een fiets in past.' Ons budget ook. Al ligt dat laatste moeilijk. Zelfs zonder extra opties (die ons sowieso niet interesseren), blijft een nieuwe wagen duur. Te duur eigenlijk. Weinig enthousiast zit ik dus voor hem. Tot hij een wagen van de concurrentie aanraadt en ik in de lach schiet.

Geen typische autoverkoper dus, 'onze Omar'. In 2012 hielp hij me ook al enthousiast met de inschrijving en aanvraag voor subsidies van mijn kleine Peugeot iOn. Dat witte autootje maakte toen deel uit van de eerste reeks elektrische wagens waar de Franse staat én ook onze regio graag in wilden investeren. Maar daar paste dus zelfs geen kinderfietsje in, dit nog even geheel ter zijde.

De nieuwe offertes bij Omar vanochtend, die blijven intussen helaas ongelooflijk duur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten