Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

maandag 1 mei 2023

Zalig Zweden

Met de wagen 13 uren onderweg:
over 'the bridge' tussen Kopenhagen en Malmö,

naar ons Zweedse vakantiehuisje in Lomma,
om 's avonds meteen met Britt af te spreken
in deze hippe pizzeria VED in Lund.
Eerste family selfie voor de 'Turning Torso',
de knappe wolkenkrabber
die de skyline van Malmö bepaalt,
om dan verder te wandelen 
tot op de houten pier naar
voor een lekker hapje 'smørrebrød'.
Ook in Lomma hadden we onze eigen kleine pier,
met een Espresso House in de jachthaven.
Bezoekje vervolgens aan het mooie Helsingborg,
langs het moderne Dunkers Kulturhus,
tot aan het water met 'jumping Britt'
die daar graag de zonsondergang
wilde vastleggen,
geflankeerd door haar beide broers :-)
In Lund toonde ze ons het 'Universitetshuset'
en de 'Universitetsbiblioteket' die erg charmeerden,
maar ook de warm gekleurde huizen 
spraken er zeker tot de verbeelding.
Lekker afsluiten in haar studentenstad
deden we nog in Mat & Destillat.
Tot slot een laatste grote wandeling
langs de strandhuisjes in Falsterbo,
waar Kobe zelfs door de duinen vloog,
nu enthousiast gevolgd door 'jumping Thomas'.
De oude vuurtoren op de kaap 
stelde eerlijk gezegd wat teleur,
al bleef de strandwandeling wel prachtig.
Voor een Zweedse 'fika' (lekker koffiemoment)
reden we nog even langs Trelleborg,
een oude industriestad met bedrijvige haven.

Een weekje bij Britt in Zweden:
dat zijn veel (rode) Volvo's op de baan,
veel veer- en zeilboten in de (jacht)havens,
overal joggers in de parken,
stadscentra die nooit klein aanvoelen,
eindeloze vergezichten waar je ook komt...

Ruimte die rust brengt.

Een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten