Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

donderdag 14 april 2011

Een goed gesprek...

Het staat er achteloos tussen, in de aanhef van mijn blog: "ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,..." De voorbije maand ondertussen veel per mail gesproken. Woorden gezocht en gevonden om ons verlies wat te plaatsen. Twee echte gesprekken ook die me zullen bijblijven. Het eerste gesprek duurde 10 minuten, in de inkomhal van een feestzaal in België, met een bevriende man van 70 jaar. Het tweede gesprek duurde 2 uren, in een armetierig bureautje in een ziekenhuis in Mulhouse, met de "chef sage femme" van 45 jaar, in het Frans. Twee gesprekken die vanuit een totaal verschillende achtergrond startten. Maar waardevol en diepgaand waren ze. Absoluut.

2 opmerkingen:

  1. Dat doet me deugd te lezen An.
    Ik hou je van hieruit een beetje in de gaten hoor!
    En hou je brievenbus maar in de gaten, er vertrekt binnenkort terug een kaartje voor jou.

    lieve groeten,
    en in gedachten dicht bij je, Lindsay

    BeantwoordenVerwijderen