Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zondag 27 maart 2011

14 maart 2011

Het werd een korte bevalling. En dan dat zeer kleine mensje in mijn armen: twee oogjes, een neusje, een mondje, tien vingertjes en tien teentjes,... maar geen kloppend hartje. Veel verloren die dag, mezelf incluis. Want er is even geen links en geen rechts, geen boven en geen onder meer. Alleen een "hier en nu". En veel verdriet... Dank voor alle reacties vol mede-leven die we sindsdien mochten ontvangen. Het helpt om voort te gaan.

4 opmerkingen:

  1. hier en nu staat de tijd stil,
    hier en nu is de ruimte op je hoofd gevallen
    & staat jullie leven achterstevoren op zijn kop

    hier en nu zien we jullie graag,
    wij, jullie vrienden en familie

    we beseffen dat we niet dat kleine mensje zijn,
    dat groot mocht worden en dat jullie graag zien

    we zien jullie graag,
    hier, nu, morgen, overmorgen & alle dagen daarna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sprakeloos en met kippevel zit ik te staren naar het scherm.
    Tegelijk kan ik me voorstellen dat jij en Jan wel veel van deze momenten zullen doorworstelen, van hier en nu, van zwijgen en staren...

    Ik wens jullie tijd en ruimte, steun en vriendschap
    dat links weer langzaam links wordt
    en rechts weer rustig rechts
    dat onder weer een stevige bodem mag bieden
    en boven je dromen weer richting kan geven.

    Dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Partir, c'est mourir un peu; c'est mourir à ce qu'on aime. On laisse un peu de soi-même en toute heure et dans tout lieu

    Mijn wereld stond stil toen ik het nieuws hoorde,
    mijn dagelijkse zorgen vervielen in het niets.
    Waarom moest dit jullie overkomen, dit nieuwe leven, een nieuwe toekomst, momenten verloren in de tijd.

    Je peter,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op dit moment weet ik ook niet veel zinnigs te zeggen, lieve An en Jan.
    Alleen het cliché: sterkte, warmte, liefde die je bij elkaar en je familie mag ontvangen.
    Vanop afstand ook van je vriendenkring.
    Maar het is ook een beetje lijden als vriendin dat uiteindelijk jullie er zelf doormoeten... niemand kan dat voor jullie doen.
    Die machteloosheid raakt mij ook.
    Wou dat ik het allemaal even een dagje of twee kon overnemen, ... helaas.
    Ik denk dagelijks aan jullie.

    veel liefs,
    lindsay en co

    BeantwoordenVerwijderen