Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

donderdag 26 juli 2012

Galeries souterraines de Pfastatt

De kids doen deze week "multi-activités découvertes" via de gemeente. Iedere voor- en namiddag gaan ze op stap, 's middags komen ze thuis eten. Ze deden reeds activiteiten in de muziekschool en de bibliotheek, ze bezochten een boomgaard en ze gingen naar het bos. Morgen gaan ze naar de brandweer en zaterdagvoormiddag gaan ze vissen. Heel gemoedelijk allemaal: ze zijn slechts met een tiental kinderen en het geheel wordt gecoördineerd door Nicole en Robert, een koppel van oma- en opa-leeftijd. Naar de galerieën ging ik maandag mee op uitstap. Boeiend om zien waar vroeger de wijnen en bieren in Pfastatt werden bewaard en waar mensen tijdens de oorlog ook bescherming zochten voor de bombardementen. Ze zaten daar soms met 400 personen samen gedurende enkele maanden! Met het hete weer van de laatste dagen, was het voor ons nu ook een aangenaam frisse uitstap...Posted by Picasa

1 opmerking:

  1. Aha! Fijn voor de kinderen én de mama lijkt me. Heb net vandaag getwijfeld of ik u overdag zou durven te bellen. Misschien komt het er morgen wel van nu ik weet dat ge kinderloos zijt.

    BeantwoordenVerwijderen