Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 18 juli 2012

Irritant

Ik heb zo mijn onhebbelijkheden... Maar sinds onze verhuis naar Frankrijk heb ik er een irritante eigenschap bij die vooral tot uiting komt als ik in België ben. Vorige week was het dus weer zover... Deze keer heb ik het gepresteerd om drie(!) kwartier bij de bloemist in ons vroegere dorp te blijven staan, gewoon om dus een babbeltje in 't Vlaams te kunnen doen. Het doen en laten van heel wat dorpelingen werd daarbij uitvoerig besproken. (En we woonden in een groot dorp!) Ook de plaatselijke optieker moest er enkele dagen later aan geloven. Al vroeg hij wel met veel interesse hoe het nu is om in Frankrijk te wonen. Had hij het toch een beetje zelf gezocht dat we uitvoerig aan de praat geraakten ;-) Niettemin blijf ik het één van mijn nieuwe irritante eigenschappen vinden: dat uitgebreid in 't Vlaams willen babbelen als ik in winkels in België kom. Alsof ik iets in te halen heb... Alle Vlaamse handelaars en kleine zelfstandigen zijn bij deze gewaarschuwd. Maar voorlopig zit ik dus weer in het zonnige Frankrijk. Het grijze regenweer uit Vlaanderen heb ik hier ondertussen wel al bij de bakker besproken. Maar zeker geen drie kwartier ;-)

4 opmerkingen:

  1. Hoi An,
    Ik heb een goed en lang luidop gelachen, toen ik dit gelezen had ! Leuk om lezen dus en wat een getuigenis van zelfkennis ! Een " onhebbelijkheid " zou ik het echter niet noemen, dat is toch gewoon een gezellige eigenschap " effe bijkletsen & tijd inhalen" . Ge zijt gewaarschuwd heee ;)
    Groetjes, CM uit W

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat jij een babbelkous bent, die bovendien aan een recordtempo kan babbelen, zou ik niet 1 van je onhebbelijkheden noemen, maar 1 van je betere eigenschappen!! Heerlijk om zo'n vriendin te hebben. Winkeleigenaars zijn dat trouwens wel gewend, denk ik, alhoewel ze dat misschien eerder van de oudere dametjes verwachten, dan van een drukke bezette mama ;-) In elk geval is het je van harte gegund om zo even te ratelen in de eigen taal over koetjes en kalfjes. En je zal het zien: binnenkort doe je dat ook vlotjes in het Frans.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag An,

    Hartelijk bedankt voor het lieve kaartje en heel veel plezier toegewenst met de nieuwe bril! Groetjes, Isabelle en Philip (De opticiens)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha An, ik herken dat zo :). Mijn kinderen willen in België Niet Meer mee gaan winkelen.
    Mahr ik vind het echt super zalig om alle dorpsroddels te horen :)
    Veel groetjes en hopelijk tot binnenkort,
    Tania

    BeantwoordenVerwijderen