Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 8 oktober 2013

Met een uitroepteken

Het voorbije weekend nog eens naar België gevlogen om de verjaardag van enkele kersverse veertigers mee te kunnen vieren! Op de agenda: een stijlvol etentje in de Faculty Club in Leuven en een leuke "Faute Ouw Sjakossenfuif" in Lovenjoel.

Want veertig... Ja, dat is een nieuwe mijlpaal, het begin van een nieuwe levensfase, een tweede plooi die gelegd wordt in je leven... En dan zorgen dat die plooi stevig en recht blijft! Tenminste, dat kreeg ik toch te horen toen ik de voorbije maanden aan enkele oudere mensen vroeg hoe zij hun veertigste verjaardag, al dan niet lang geleden, ervaren hebben.

En zelf loop ik dus ook al een aantal maanden met dat nieuwe getal rond. Een leeftijd die ik voorlopig nog even langs alle kanten aftast, op zoek naar de kansen en mogelijkheden die ze me biedt. Of zoals een goede vriend het op de vooravond van zijn veertigste verjaardag verwoordde: Erop en erover... Helemaal klaar. De lichtheid, het oogsten, de rijpheid, de wijsheid. Het klinkt toch aantrekkelijk...?

Gisteren reed ik ondertussen opnieuw naar de luchthaven want deze week heb ik een Nederlandse schrijfvriendin op bezoek! We gaan onze "punten en komma's" bespreken en al wat daartussen ligt, staat en valt...

"Veertig!" schrijf ik alvast met een uitroepteken.


1 opmerking:

  1. Na het lezen van dit stukje voel ik mij zelfs blij met mijn nieuwe voordeur!

    BeantwoordenVerwijderen