Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 3 december 2013

Bilan de Compétences

Vandaag had ik een afspraak bij Proevolution in de 'Avenue de Bruxelles' in Didenheim. (Altijd leuk om op zoek te gaan naar een straatnaam die vertrouwd in de oren klinkt! Al kwam ik evengoed in een industrieterrein rond Mulhouse terecht.) Een vriendelijke psychologe gaf me daar in haar kleine bureau - in een verder supermodern, ruim en licht gebouw - gedurende twee uren uitgebreid toelichting bij de doelstellingen en het verloop van een Bilan de Compétences:

Wat zijn je professionele en persoonlijke verworvenheden? Wat zijn je potentialiteiten en wat zijn je aspiraties? Wat is je professionele project op de arbeidsmarkt, is dit project satisfaisant et réaliste? Welk actieplan moet er opgesteld worden, welke vorming gevolgd, le cas échéant?

Duur, inhoud en organisatie van het bilan worden afgestemd op de situatie en de noden van de betrokkene. Tijdens de phase d'investigation wordt het persoonlijk en professioneel kapitaal grondig geanalyseerd via testen en enquêtes.

Ik was helemaal mee met al die dure termen die in het Frans nog duurder klinken ;-)

Tot we bij het kostenplaatje uitkwamen...

Eigenlijk moet ik nu dus eerst werk vinden om dit te kunnen betalen!!

Maar interessant blijft het wel. Absoluut!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten