Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 4 december 2013

Taxi Mama

Les rythmes scolaires... In Frankrijk blijft het voor de nodige discussies zorgen en voorlopig blijven de privéscholen in Mulhouse vasthouden aan de volledig lesvrije woensdag.

Veel ruimte dus voor andere kidsactiviteiten in het midden van de week...

En vandaag was absoluut een hoogdag:

10u00 K naar verjaardagsfeestje
12u15 T, B en K naar kindertandarts
13u05 T naar de cross départemental
14u15 K naar voetbaltraining
14u30 B naar tekenles
18u00 T naar voetbaltraining

'On y arrive!' zegt mijn Franse vriendin altijd.

Maar deze middag heb ik met mijn elektrisch bakske op de ring rond Mulhouse toch plankgas moeten geven om tijdig op de cross départemental te geraken...

Taxi Mama: ik weet niet of het een compétence is, maar ik heb ze hier anders wel verworven :-)

2 opmerkingen:

  1. An, lijkt me toch wel fijn én ook belangrijk dat kinderen de ruimte/tijd krijgen om dat soort zaken te doen ver weg van de schoolbanken. Dus blijf maar gas planché geven! Ze zullen jou er (later) dankbaar voor zijn. Hier in België proberen we al dat soort zaken ook nog eens te doen naast de al lange schooluren die door de kinderen worden geklopt. Onderzoek wijst trouwens aan de kinderen tegenwoordig de meerderheid van de zaken die ze kunnen BUITEN de school leren. Grote uitdaging voor onderwijs en ouders, lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen