Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zaterdag 16 juli 2016

Nice

'La seule réponse digne et responsable de la France sera celle qui restera fidèle à l'esprit du 14 Juillet: une France unie et rassemblée autour de ses valeurs,' verklaarde Manuel Valls gisteren in het Elysée. De intenties van de Eerste Minister zijn oprecht. Of het de getroffen families van de aanslag in Nice veel steun en troost biedt, is een andere vraag.

Met drie dagen van nationale rouw betuigt het land nu ook (weer) zijn medeleven...
Maar kan daar gewenning in optreden? Wat betekent één minuut stilte nog?

En het parlement bekijkt nog of de 'état d'urgence' met drie maanden kan worden verlengd.
Wat doen we dan na die drie maanden? Leven we niet in een wereld die nu om voort-durende waakzaamheid en extra maatregelen vraagt?

En zo zal het altijd zijn... Dat échte antwoorden uitblijven, iedere berichtgeving via de vele, moderne mediakanalen ten spijt.

Hopen maar dat de families in Nice zich intussen goed omringd en gedragen voelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten