Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

maandag 23 januari 2017

Un sac de billes


Het boek staat hier op de literatuurlijst in het college
- ik las het zelf ook in het middelbaar - 
en de film zagen we gisteren in Kinepolis Mulhouse.
 
Geen vrolijk Disney-verhaal,
maar wel een beklijvend portret van een Joodse familie
op de vlucht tijdens WO II.
 
Patrick Bruel ("Casser la voix")
werd schitterend gecast als Joodse huisvader,
de twee broertjes Maurice en Joseph kruipen meteen in je hart...
 
We waren allevier erg onder de indruk!!
 
Niet te missen dus.
Vanaf deze week ook in België.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten