Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 3 februari 2017

Muziek uit twee werelden

Iedere morgen luisteren we in de wagen naar "Manu dans le six-neuf" op Radio NRJ (spreek uit: enèrzjie, oftewel: energie in het Algemeen Nederlands). Samen met zijn equipe en "Blanche Neige au standard" (geen idee wie dat is, maar ze is dé sidekick om vrolijk wakker te worden) zorgt Manu voor veel gezever zonder inhoud, ideaal om de nieuwe dag te starten.

"On dirait qu'on a tous un ange" zingen we dan uit volle borst mee met Amir, "Je m'en vais" met Vianney en "A-ah bazardée, elle est bazardée" met KeBlack. Petit Biscuit (geboren in 1999!) doet het intussen ook goed met zijn electromuziek...

Vlaamse artiesten hoor je in de Elzas dus niet. Tenzij je bij ons thuis langskomt. Daar vind je Bazart, Emma Bale en Lost Frequencies achtereenvolgens in de CD-speler van onze grote auto, mijn klein elektrisch bakske en in de living. Dus ja, we keken gisteravond erg opgetogen naar de tiende editie van de Mia's.

Want muziek uit onze Franse en Vlaamse wereld... We combineren het hier graag veelvuldig én luidkeels!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten