Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 12 december 2017

Over (smeltende) sneeuw en auto-uren...

 
Aanvankelijk zorgde de sneeuw voor veel winterpret, maakten grote broer en zus zelfs nog twee sneeuwmannen bij terwijl Kobe naar zijn zaalvoetbaltoernooi was!
 
Zondagavond vonden we het echter veel minder leuk toen Britts vlucht naar Zaventem werd geannuleerd.
 
En dus reed "taxi mama" gisteren helemaal naar België... Zodat dochterlief vandaag dan toch haar observatiestage bij C&A Vilvoorde kon starten! 
 
Intussen stapte ik vanochtend alweer in de wagen, om terug te keren naar mijn drie mannen thuis.
 
Onverwacht kreeg ik dus veel extra auto-uren op de teller, met ook die typische bedenkingen tot gevolg:
 
1. Waarom moet ik altijd direct na mijn vertrek naar de WC?!
2. Wat vervoeren al die trucks en opleggers toch? Ik ga echt meer lokale produkten kopen! (En waar rijden al die paardenwagens 's winters in godsnaam naartoe?)
3. Hoe lang gaat het nog blijven regenen/sneeuwen?
4. Waarom zijn mijn armen aan de péages altijd te kort?!
5. Hoeveel is de maximumsnelheid in Luxemburg ook alweer?
6. Waarom kan ik niet tanken zonder dat mijn handen naar gasoil ruiken?!
7. Waar staat de mistlamp weer?
8. Hoeveel foute muziek is toegestaan?
9. Wat doe je tegen pijnlijke beenspieren? 
10. Waarom zijn die laatste 100 kilometer er altijd teveel aan?
 
Bij thuiskomst scheen gelukkig de zon, al waren onze sneeuwmannen daar niet echt mee opgezet:
  

 
Duimen toch dat het vrijdag ook zonnig winterweer wordt en Britts terugvlucht probleemloos verloopt... Want in meerdere luchthavens blijft het intussen voor veel mensen kamperen.

4 opmerkingen:

  1. Amaai An, wat een gedoe : dat zou ik niet durven en al zeker niet in dit weer ! De goesting bekruipt me om zo plots morgen naar de C& A in Vilvoorde te gaan :) ! Ook al weet ik Vilvoorde amper liggen, dat is écht mijne coté niet , ook al kan het niet ver zijn vanuit Haacht. Groetjes en ik duim mee voor een vlucht die wel vliegt vrijdag . Groetjes, Carla

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De terugvlucht is probleemloos verlopen! Het was ook de eerste keer dat Britt alleen een vliegtuig nam en ik ben supertrots op mijn dochter 👍🏼

      Verwijderen
  2. 11. Waarom praat die GPS-madam altijd in raadsels? (Waarom moet je soms rechts aanhouden en soms rechts afslaan?) En waarom verwittigt ze soms zo laat ?
    12. Heb ik het koffiezetapparaat afgezet voor mijn vertrek of niet? Hoe belachelijk is het om terug te keren énkel om vast te stellen dat het apparaat écht niet meer aanstaat?
    13. Hoe is het mogelijk dat een internationale luchthaven zoals Brussels Airport helemaal vierkant draait bij 8cm sneeuw ?!

    BeantwoordenVerwijderen