Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zondag 26 augustus 2018

Sans enfants


Ons augustusweekend met de vrienden uit Winksele-Delle; het is een fijne traditie die nu al een aantal jaren meegaat!!

Op het programma deze keer:

1. een bezoek aan Sélestat, met overheerlijke quiche in La maison du pain (en met zicht op de vernieuwde Bibliothèque Humaniste die ik later eens wil bezoeken)

2. wijn proeven (en ook kopen) in Domaine Albert Seltz te Mittelbergheim

3. met onze gids Claire een (natte) wandeling starten aan de Lac d'Alfeld in de Vogezen en genieten van de lokale keuken in de Ferme-Auberge du Baerenbach (de pommes de terre coiffées zijn er zalig)

4. Le Salsa Café in Mulhouse ontdekken (en opmerken dat we duidelijk niet meer tot de uitgaande jeugd behoren!!)

5. wandelen langs het kanaal in Illfurth en genieten van une bière pression en verse rabarbertaart onder de appelbomen van La Guinguette, het alternatieve zomerterras waar je zou willen blijven zitten tot het herfst wordt (en de appels dan recht op je hoofd vallen ;-))

Met veel dank aan de grootouders in Spanje en Herent die het mogelijk maken dat we ieder jaar 'sans enfants' op stap kunnen gaan... We genieten altijd hard van de herwonnen vrije tijd en het tragere (ochtend)ritme!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten