Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

donderdag 25 april 2019

Sun Pub Illfurth

Op paasmaandag ontdekten we een groezelig café dat doorheen de jaren wellicht nooit aan 'brand image' deed, maar gewoon helemaal zichzelf werd: donker, afgeleefd en dus ook wat triest. Het terras van deze 'Sun Pub' ligt echter vlak naast het kanaal in Illfurth en trekt op mooie dagen best veel wandelaars. De tarte flambée en Aperol Spritz smaakten er ons trouwens ook zeer goed en zo konden we deze warme paasdagen toch nog even 'vasthouden'...
 
'Nog 11 weken school en dan start de zomervakantie,' hoorde ik 's anderendaags op radio NRJ. Maar het laatste trimester wordt in Frankrijk ook onderbroken door veel verlof- en brugdagen... Het zal dus vlug gaan. Heel vlug. (Nog bijna slechts 10 weken eigenlijk, wanneer ik dit schrijf.)

Intussen heeft Sri Lanka deze week zijn slachtoffers van de aanslagen op paaszondag begraven, kreeg Oekraïne een acteur als nieuwe president en probeert Macron nu met zijn 'maatregelen tegen de onrechtvaardigheid' de woede van de gilets jaunes te sussen. (En de Brexit is in het journaal weer even naar het achterplan verdwenen.)

Dat het allemaal wel goed komt voor de door brand geteisterde Notre-Dame in Parijs, is misschien wel het meest geruststellende nieuws van de voorbije paar weken.

En evenzeer blijft de 'Sun Pub' hier in Illfurth haar naam dus ook alle eer aandoen...

Buiten op het terras dan toch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten