Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 5 mei 2023

'Ik ben alles'


Hallo, ik ben Marcus.

Maar het heeft geen zin me voor te stellen. Je moet me geloven. Snel beslissen is de boodschap. Er zijn altijd kapers op de kust. Twijfel niet en grijp deze buitenkans. Je wilt toch geen spijt krijgen?

Eeuwige twijfel verlamde mij vroeger nodeloos. Lege dagen in een zee van besluiteloosheid. Pamela Anderson kon me niet redden. Mijn ambitie bleef groter dan mijn zelfvertrouwen. Niet alles verdraagt een sexy, rood badpak. Maar het leven is aan de durvers. Soms vind je toch wat je zoekt. Zelfs valse hoop doet leven. Baywatch en datingsites zal ik nooit opgeven.

Deze huizensite brengt me nu in contact met jonge mensen uit alle hoeken van de wereld, al wil mijn familie daar niets mee te maken hebben. Maar laat me niet op de feiten vooruitlopen. Ik wil je eerst geruststellen. Dit is een uniek aanbod. Aarzel niet. Ik zal je mijn persoonlijke gegevens sturen. Hopelijk voel je mijn stevige handdruk.

Dit oude huis van mijn Zweedse grootmoeder wordt een bijzonder studentenhuis. Uren heb ik aan de grenen trap geschuurd. Stof en zaagsel met dennengeur. De nieuwe keuken liet ik installeren. Zo’n handige klusser ben ik niet. Maar verder ben ik alles wat jij wilt. De succesvolle zakenman op LinkedIn. De prille vijftiger met zijn dure fitnessabonnement. Boven alles de betrouwbare vader van twee zonen, al leef ik sinds lang gescheiden van hun moeder. Niet alles is perfect.

Ik wens je alvast een fijn semester aan Lund University. Kan je snel de waarborg voor jouw kamer overschrijven? Daarna spreken we verder af. Wees gerust, het komt in orde. Je zal je hier vlug thuis voelen. Mijn naam is Marcus Pettersson. Ik spreek vlot Engels. Mijn jongens studeren net als jij in het buitenland. Zie ik je binnenkort in Zweden?

Het huis in Lund bestaat wel zeker - we liepen er vorige week nog met het gezin langs - maar Marcus en zijn grootmoeder zijn er nooit geweest. Britt vond gelukkig meteen onderdak in een groot studentenblok van de universiteit. Haar 'valse start' begin januari werd dus vlug aangepakt. Twee weken later stuurde de politie nog het verslag van haar aangifte, daarna hoorden we niets meer.

1 opmerking: