Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 20 juni 2023

Déchainé

Helemaal klaar om hun vakantie te starten:
Thomas en zijn vrienden uit Straatsburg,
gisteravond verzameld in onze tuin,
voor hun vertrek naar Spanje vanochtend.
Een amusante bende zelfs om 7u30,
die zich vervolgens over twee wagens verdeelde,
en die ook mij - achter mijn camera -
deed glimlachen van oor tot oor.

Vrolijke chaos alom,
met acht 'ontketende' twintigers,
verspreid hier over alle kamers vannacht.

Red Bull in de frigo en ons huis vol jong geweld:
de zomer kwam dit jaar als een stuiterbal
die op haar warme doortocht naar het zuiden
nu nog iedere richting uit kan,
onstuimig en grenzeloos.

Bel été, les jeunes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten