Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 22 november 2023

Vurig

'Mooi hout,' zegt Mister Bean, 'waar halen jullie dat?'

Naast onze garage ligt nu een grote, nieuwe voorraad 'bois scié à 33cm' opgestapeld. En het is eigenlijk onze loodgieter Fabrice die me dat vraagt. Hij lijkt alleen maar (een klein beetje) op Mister Bean, is gelukkig veel handiger dan de Engelse komiek, al krijgt hij de afgesleten douche-armaturen boven toch niet uit de muur. Volgende week komt hij terug. 'Met alles wat nodig is.' Dat belooft!  

Koffie wil hij intussen wel nog vlug. Zijn volgende klant wacht al. Nog vijf jaar en dan wordt hij zestig, gaat hij het rustiger aandoen. Over de Franse pensioenhervorming zwijg ik wijselijk, maar onze Mister Bean heeft geen vragen nodig, steekt zelf meteen vurig van wal. 'Dat de huidige politieke malaise haar oorsprong vindt bij President Mitterrand of nee, veel eerder zelfs, eigenlijk al bij Napoleon Bonaparte.'

'Dat treft,' glimlach ik fijntjes, 'want de film Napoleon komt juist uit in de zalen.'
'J'savais pas,' antwoordt hij meteen in zijn snelle Frans, nog altijd even vurig en ernstig(!) bovendien.

Veel brandhout heeft onze loodgieter dus niet nodig. Zijn gedachten laaien snel op en zijn overtuigingen knetteren vanzelf. Dat belooft ook voor volgende week ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten