Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

maandag 21 april 2014

Zalige PaasTijd


Met het lange paasweekend kwam mijn voorbeeldvrouw op bezoek, met professionele keukenmessen en aangepaste wijnen voor het paasmenu op de achterbank van haar wagen! De keuken werd hier dus weer maximaal benut :-)

En een echte 'kookblog' wordt mijn blog wellicht nooit, maar ons feestmenu wil ik jullie toch niet onthouden: zalm met verse asperges en mozzarella met tomaat in kleine aperitiefglaasjes, wortelsoep met peterselie-olie, papillot van heilbot met groentenslierten, kalkoenroulade met verse spinazie en salie... Slechts voor het dessert maakten we het ons gemakkelijk met een chique taart van Pâtisserie Gaugler uit Mulhouse.

En de aangepaste wijnen?
Wit: Mâcon La Roche Vineuse 2013, Bourgogne, Frankrijk. Bij Delhaize 6,99 euro.
Rood: Las Mulas Cabernet Sauvignon 2012, Miguel Torres, Chili. Bij Colruyt 6,99 euro.

Een droge, witte Chardonnay en een biologische, rode wijn die werkelijk zeer lekker smaakten! (Met dank aan Alain Bloeykens, een professionele wijnkenner uit Vlaanderen. Wij blijven slechts de 'amateur drinkers'.)

We tafelden een hele zondag lang, op een heerlijk traag ritme...

Want tussendoor zorgde de voorbeeldvrouw met haar naaimachine ook voor enkele huiselijke taferelen in onze living én ging manlief met onze eigen twee wielrenners een fietstochtje maken. (De finish van de Amstel Gold Race werd uiteraard ook aandachtig gevolgd op onze kleine tv.)

Een Zalige Pasen in Pfastatt met Zalig Veel Tijd :-)

1 opmerking:

  1. Hoi hoi,
    Amaai zeg wat een paasfeest en wat een vijfsterrenkok daar !
    Was dat de generale repetitie voor een B & B ?
    Grapje hoor, alleen doen als jullie dat echt willen? maar het doet me er gewoon aan denken !

    Groetjes, Carla

    BeantwoordenVerwijderen