Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 25 april 2014

Ontslagbrief

'Of ik binnenkort mijn ontslagbrief kan bezorgen?'

Veel meer stond er niet in het mailtje dat ik gisteren kreeg. Een zakelijke vraag waar ik me wel aan kon verwachten: een tijd geleden kondigde ik bij mijn werkgever in België mijn ontslag aan op het einde van dit schooljaar.

Na vier jaar tijdskrediet is het tijd om knopen door te hakken. Mijn congé parental is opgebruikt en het is goed geweest. Midden alle ernst zingt The Clash nu in mijn hoofd 'Should I stay or should I go now?'

En het staat vast: ik vertrek. Dat deed ik vier jaar geleden al. Maar waar ik toen nog alle mogelijkheden openliet, trek ik de deur van mijn werkterrein in Groot-Bijgaarden nu definitief achter mij dicht. En hoewel dit volledig mijn eigen keuze is, voelt het vreemd aan. Een beetje als een afgebroken teennagel die blijft zeuren, of de laatste plek op een trein in volle ochtendspits die het station verlaat... Spring ik er toch nog op?

Het vrolijke popdeuntje van The Clash doet me evenwel de schouders ophalen. Niet alles komt altijd goed in dit leven, maar ons "Franse verhaal" is nog lang niet af... En mijn gedachten zijn slechts verdichtingsmomenten in de tijd die hun plaats nog niet gevonden hebben... Al moet ik me in dit geval wel haasten: begin mei zal mijn ontslagbrief ter kennisname aan de Raad van Bestuur voorgelegd worden.

3 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven An !
    Ik voel de gedachten en gevoelens tussen de lijntjes zweven.
    Houd dat liedje maar in je achterhoofd, het is de juiste stap, als het kan... Ook al zal er misschien eeuwig twijfel blijven.
    Toch ook bonne chance met deze stap die nu zo precies van officieus naar officieel gaat.
    Veel respect voor wat je doet en oh zo waardevol is ( alleen af & toe twijfelen hé :) !
    (de vaste klant)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha, dat staat hier ook op de planning deze week: ontslagbrief schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Intussen zijn we al 10 mei. De brief zal zelfs al voorgelegd zijn waarschijnlijk. Geniet van je beslissing en van de duidelijkheid die ermee gepaard gaat!
    En ik ben hoe dan ook blij dat ik je daar heb mogen leren kennen!
    Veel groetjes

    Ine

    BeantwoordenVerwijderen