Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 13 mei 2014

Mokka-taartjes


Toen hij twaalf jaar geleden geboren werd, kocht ik elke 13de van de volgende maand taartjes om zijn 'ver-maandag' te vieren. Twee mokka-taartjes om precies te zijn: eentje voor de vader, eentje voor de moeder. De boreling moest het stellen met mijn moedermelk (waar onrechtstreeks dat mokka-taartje ook wel in terechtkwam).

Dat ritueel heb ik het volledige eerste levensjaar van onze eerstgeborene volgehouden. Daarna bleef het bij grote taarten en cakes tijdens zijn verjaardagsfeestjes... Al glipte er af en toe toch nog eens een mokka-taartje voor zijn ouders tussen ;-)

Maar deze morgen kocht ik dus nog eens heel bewust twee mokka-taartjes... Om vanavond met manlief de verjaardag van onze oudste zoon 'lekker' onder ons tweetjes te vieren...

En de jarige zelf? Die wordt straks aan de schoolpoort afgehaald met verse chocoladecake!

Want mokka-taartjes lust hij niet.

1 opmerking:

  1. He, grappig ritueel en mooi woord : vermaan - dag !
    Waar woorden én een blog goed voor zijn, ritueeltjes mee-delen.
    Gelukkig alleen de rituelen en niet het taartje :) !
    Toedeloe, je weet wel wie .

    BeantwoordenVerwijderen