Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zondag 8 mei 2016

Burengedoe


Grote werken in onze tuin! En ze hebben al voor heel wat 'burengedoe' gezorgd... Want de graafmachine die maandag ongevraagd over een stukje grond van de buren reed: dat kon toch echt niet zijn!! Maar mijn excuses wou de buurvrouw niet. Integendeel zelfs.

Topoverleg dus op woensdagmiddag, met de kwade buren en onze tuinarchitect die zich als de grootst denkbare diplomaat opstelde. Over de bombardementen in Syrië durfde ik niet beginnen. Maar ik vroeg het me wel af... 'Of we hier nu werkelijk over een paar vierkante meter aarde stonden te discussiëren terwijl er elders mensen onder het puin van een ziekenhuis om hulp roepen?!'

Gelukkig scheen de zon intussen zomers warm. Kreeg mijn bleke winterhuid meteen ook haar eerste kleurtje... Want verder bleef het gesprek koud en kil. Om zo vlug mogelijk te vergeten dus.

Maar 'burengedoe', het kruipt meer onder mijn (gebruinde) huid dan ik eigenlijk wil.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten