Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zondag 29 mei 2016

Fête des mères


 
S'il m'arrive quelquefois
D'avoir un rêve qui me fait peur,
Maman chérie, c'est dans tes bras
Que je retrouve la douceur
 
S'il fait trop gris ou nuageux,
Que je m'ennuie un peu,
Tu m'inventes vite un nouveau jeu
Qui sèche la pluie dedans mes yeux
 
Si mes leçons sont bien trop dures,
Le calcul ou la lecture,
Tu viens souvent m'aider le soir
A terminer tous mes devoirs
 
Et si mon coeur bondit de joie,
Que c'est la fête dans ma tête,
Maman chérie, c'est dans tes bras
Que je partage mon bonheur
 
Et si je t'aime tendrement
C'est parce que quand je serai grand
Tu seras encore ma Maman,
Je serai toujours ton enfant.
 
Arnaud Dupin de Beyssat
 
 
Kobe oefende een hele week op deze poëzie, een verrassing was het dus vandaag niet meer... En de zelfgemaakte theezakjes kreeg ik vrijdag ook meteen. Maar zonet kwam hij trots thuis met een échte roos voor mij: hij eindigde vanmiddag eerste(!) op de koers in La Walck (boven Straatsburg). Britt maakte intussen een roos die eeuwig blijft. Zoals ook de liefde is voor mijn kids. Voor altijd. En voor alle vier. Met een warme knipoog aan Ster. X


3 opmerkingen:

  1. Heel mooi An ! Zo'n mooi gedicht, de eeuwige roos, de,, eerste prijs,... in gedachten bij jou op jouw moederdag.
    Lieve groet, Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kippenvelmoment bij het lezen van die mooie tekst...
    En superdikke proficiat voor Kobe!!
    Wawow! zo'n krak!!!
    Bij gedachten bij jou met je 4 kids...
    Isabelle xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En hier een traantje weg gepinkt. Je kan al even mooi schrijven als Arnaud Dupin de Beyssat!

    BeantwoordenVerwijderen