Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 9 november 2016

Van de eerste orde

Problemen van de eerste orde, je kent ze wel: de zware jas die steeds van de kapstok glijdt, de verkeerd gekozen rij (korter, maar toch trager) aan de kassa, het eerste blaadje dat niet loskomt van de nieuwe rol toiletpapier...

En vandaag kwam er een moeilijk vraagstukje bij. Eéntje van de eerste wereldorde, zo je wil. Of hoe moet je de verkiezingsuitslag in de VS noemen? Op z'n minst 'verrassend', niet?

'Les Américains se sont trumpés,' merken de Fransen nu schamper op. Al doet Marine Le Pen het hier ook niet slecht. Maar de hand in eigen boezem - en vaderland - steken, ligt natuurlijk een stuk gevoeliger.

Blijft de vraag wat we van 'President Donald Trump' mogen verwachten.

Een uitdaging voor iedere wereldorde?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten