Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 18 mei 2018

Verloren tijd

Hoeveel tijd kan je op een week verliezen? Aan de files, aan het huishouden, aan ieder praktisch geregel en alles wat daarnaast ook nog onverwacht komt opduiken... (En godzijdank heb ik hier thuis geen last van 'vergaderitis' en andere professionele kwaaltjes!)
 
Burger King zal het worst wezen. Het eerste filiaal in de Haut-Rhin opende maandag zijn deuren en zorgde meteen voor stilstaand verkeer aan de Kaligone in Kingersheim. (Sommige mensen zijn wel degelijk bereid om lang aan te schuiven voor een hamburger en blokkeren meteen de hele doorgang aan het ronde punt waar ik zelf dus ook langs moet om Kobe en Thomas op hun (keepers)training in Baldersheim/Richwiller af te zetten...)
 
Op dinsdag win ik echter steevast wat tijd. Dan lees ik in de wachtzaal bij de logopedist. En een boek lezen, is in mijn ogen nooit tijdverlies. 'Me-time' zei ook de vriendin die op hetzelfde ogenblik in België haar zoon opwachtte bij zijn logopedist en ze nam de tijd om me een leuk nieuwtje te melden.
 
'Gewonnen tijd' hadden we deze week ook op woensdag, al ziet de jongste zoon dat wellicht anders: door het slechte weer werden zijn fiets- én voetbaltraining afgelast en kwam er zo extra tijd vrij om het huiswerk grondig te maken :-)
 
De tandarts en taxman op donderdag zorgden dan weer voor 'afspraken-die-je-liever-uitstelt-maar-toch-braaf-ondergaat'... En onze huurders in België  kregen 's morgens helaas inbrekers over de vloer, wat hen direct erg onrustig maakte en een onveilig gevoel bezorgde.
 
Vandaag ben ik dus op zoek naar de RAL-kleur voor de herstelling van het schuifraam... En contacteerde ik ook onze Vlaamse electricien om zo vlug mogelijk een alarm te laten installeren. Onverwacht geregel dat ik vanop afstand nu wel vlug in mijn moedertaal kan afhandelen.
 
Verloren en gewonnen tijd dus. Op een week kan het alle kanten uitschieten... En de balans opmaken, doe ik liever niet.

Sowieso merk ik het wel aan mijn humeur wanneer de verloren tijd weer eens de bovenhand krijgt...
 
Want dan heb ik zwarte chocolade nodig. Dringend.
 
En wat tijd om te schrijven. Ja, dat ook. 
 
Met als resultaat een blogpost die zich gemakkelijk laat vullen  :-)

1 opmerking:

  1. Tijd winnen, verliezen, kopen, laten wegtikken, ...
    Tijd: het lijkt wel geld, neen ?

    BeantwoordenVerwijderen