Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zaterdag 26 mei 2018

Voetbal op tv


Een match van mijn zonen volg ik wel eens graag... Maar voetbal op tv? Nee, daar pas ik voor. Daar heb ik zelfs een grondige hekel aan sinds mijn vader vroeger de zender genadeloos op sport zette, ook al keken mijn zus en ik juist naar een spannende serie of weekendfilm. (Ja, als kind droomde ik werkelijk al van mijn eigen tv-toestel later :-))
 
De UEFA Champions League finale zou ik normaal gesproken dus zeker aan mij laten voorbijgaan. Ik heb echter jongens in huis. En een oudste zoon die het bovendien behoorlijk fanatiek volgt... Vanavond wordt er hier dus voetbal gekeken! En vriend Adrien komt meekijken want Frankrijk zendt de match niet uit.
 
'Dat het morgen Moederdag in Frankrijk is,' heb ik mijn oudste zoon nog gezegd. 'En dat ik wel wat te goed heb in ruil voor deze voetbalavond...' Maar dan lacht hij slechts fijntjes zoals enkel een puber dat kan.
 
Straks zet ik me dus met een goed boek op het terras. Want voetbal op tv? Nee, echt bedankt. Niet voor mij.

2 opmerkingen:

  1. Word je dan 2 keer in de bloemetjes gezet: zowel op de Belgische als op de Franse Moederdag? Dat heb je alleszins zeker verdiend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Mijn kids vinden echter dat hier alleen de Franse Moederdag voor mij telt ;-)

      Verwijderen