Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zaterdag 17 november 2018

Kleine meisjes worden groot

 
Eerst zaten ze in Pfastatt in dezelfde klas, daarna gingen ze samen naar de privéschool in Mulhouse en dit schooljaar zijn ze samen gestart in het 'Lycée Général Privé' in Zillisheim. In dezelfde klas zitten Estelle en Britt al lang niet meer (de klassen worden hier voortdurend gemixt), maar de mama's hebben intussen tijdens heel wat info-vergaderingen op school naast elkaar gezeten. (En zo werd Nathalie dus meteen ook mijn Beste Franse Vriendin :-))
   

Vanmiddag mochten beide meisjes nog eens terug naar hun oude school in Mulhouse voor de diploma-uitreiking waarmee ze hun college-jaren (11-15 jaar) definitief afsluiten. Na de 'brevet' volgt straks op 18 jaar de 'baccalauréat', de nationale examens die zeer ernstig genomen worden en die belangrijk zijn voor iedere verdere opleiding... En ik kijk nu al uit naar die nieuwe foto van hen samen :-) Want zullen ze nog veel veranderen, onze puberdochters? Kleine meisjes worden groot...

1 opmerking:

  1. OOh zalige schone foto's van de meisjes, groot en klein !

    Groetjes,
    DVK

    BeantwoordenVerwijderen