Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 8 december 2020

Oh denneboom...


Een echte moest het zijn. En liefst zo groot mogelijk. Dochterlief houdt niet van half werk. Alles of niets dus. En haar vader moest gewoon volgen en inladen ;-)

De jongste zoon vond het maar niks dat die boom er afgelopen zaterdag dan toch nog nét voor Sinterklaas stond. Want de juiste volgorde is en blijft belangrijk: een voetbalspelletje spelen we pas na alle huiswerk en die oude mijter-man mag zich niet gepasseerd voelen door zijn jongere broer de Kerstman.

Ikzelf was al lang blij dat de top van de boom het plafond niet raakte en we dus geen stuk van de kerstboom hoefden te zagen... Ons konijntje Fee is ook nog niet gestikt in een naald, dus tot zover gaat alles goed.

Maar 2020 mag nu wat mij betreft wel vlug voorbij zijn. Het was gewoon géén jaar waar je later met een glimlach op terugkijkt. Daar heeft corona zeker alles mee te maken, maar ook alles wat het virus intussen onrechtstreeks veroorzaakt: de collateral damage valt niet te overzien en je kan er ook geen 1,5 meter afstand van houden. (Gisteren mailde een tweede vriendin me dat ze haar job kwijt is.)

Onze kerstboom zal het worst wezen. Die staat er nu mooi verlicht en helemaal assorti bij: dochterlief is zaterdag ook meteen op zoek gegaan naar de juiste kerstdecoratie... En vader moest haar dus blijven volgen en naarstig verder inladen ;-)

Misschien kunnen we dat ook wel doen met het voorbije jaar? Het gewoon oppakken en inladen, maar vervolgens wel 'ergens ver weg' afzetten. In het containerpark bijvoorbeeld. Bij de déchets encombrants, waar alles wat niet gerecycleerd kan worden op een grote hoop gegooid wordt. 

Klaar ermee. Over en uit. RIP 2020.

'Oh denneboom,' kan dan een gepast afscheidslied zijn. 

Het is er nu eenmaal de tijd van het jaar voor.

1 opmerking:

  1. Volop genieten maar van deze kerstperiode ! Ze zal er idd dit jaar wat anders uitzien, maar daarom niet minder gezellig ! Jullie hebben alvast een mooie start gemaakt met die super mooie (grote) boom in huis te halen en mooi te versieren... De rest komt vanzelf...

    BeantwoordenVerwijderen