Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 23 maart 2021

Porselein

'Blind getrouwd' bestond nog niet in 2001, al vraag ik het me soms wel eens af: "Zouden ze ons tweeën dan samen zetten?" Maar goed. We zijn dus niet 'blind getrouwd', waren vier jaar samen toen we daar die vrijdagavond zenuwachtig voor de burgemeester zaten.

Twintig jaar later en een porseleinen huwelijk rijker, voelt het nu vooral alsof de tijd ons sindsdien in snelheid gepakt heeft. Want waar zijn al die jaren naartoe?! Dat begin, ja. Zijn groene fiets en zijn afgetrapte All Stars... Mijn ernst en mijn planning... Onze humor en onze vertrouwdheid... Het klikt. Het loopt gemakkelijk. Het blijft goed lopen. En plots zijn we dus zo veel jaren verder.

Onze fuif op 23 maart 2001 krijgt intussen iets bijzonders, iets magisch zelfs, in deze coronatijden. 'Want er was eens... Weet je nog wel? Of kan je het je voorstellen?' In een klein zaaltje in Leuven, honderd mensen samen, zonder afstandsregels. Nergens zie je mondmaskers, je krijgt wel (minstens) drie kussen of een stevige handdruk. Er wordt gelachen, gedronken en gedanst. Tegen de ochtend rijd je moe en voldaan naar huis, is de politiecombi die je pad kruist gelukkig niet op zoek naar mensen die de avondklok overtreden.

Twintig jaar later vieren we het duidelijk anders. 'In beperkte kring' met de kids, met een taartje en een aperitiefke in de zetel. Dankbaar om alle porselein (zonder er zelf evenwel goed vat op te krijgen). De vraag of relatiedeskundigen ons zouden samenzetten, blijft ook onbeantwoord.

5 opmerkingen:

  1. Inderdaad, waar is de tijd ?!?
    Gefeliciteerd met dat porseleinen huwelijk!
    Nu is het noodgedwongen een klein feestje in beperkte kring,
    maar die twintig jaar samen is een hele 'prestatie'. Chapeau !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd! Het is zeker geen vanzelfsprekendheid meer, 20 jaar. En als dat ook nog eens als ‘gemakkelijk’ voelt dan mag je je helemaal gelukkig prijzen.
    Voor mij een lichtend voorbeeld dat het dus kan!
    Liefs, Elian X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nog een late zonnige proficiat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van ons ook nog een dikke proficiat 😄Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Katleen Vander Elst19 april 2021 om 23:35

    al even je blog niet bezocht en dit dus gemist zeg... Al 20 jaar, dan wqs ik nog een jonkie hoor ! Alvast nog een dikke proficiat van ons allen uit Baal xxx

    BeantwoordenVerwijderen