Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 22 juni 2021

Bordeaux

De aankomst kon (veel) zonniger...
En eens ter plekke hadden we gelukkig mooie dagen,
bezochten we met de tram verschillende studio's,
waarbij de kleine residentie in Saint-Genès
ons het meest beviel.
We kregen ook een rondleiding op school,
waar de coronamaatregelen nog zichtbaar waren.
Vanop de Place de la Victoire
liepen we rue Saint-Catherine in:
de langste winkelstraat van Europa
(met 1175 meter shop-plezier!)
Het Grand Théâtre op de Place de la Comédie 
herkenden we nog van onze zomervakantie in 2016,
evenals de Place de la Bourse.
Tot slot namen we de tram tot aan de Cité du Vin,
voor een fijne wandeling langs de kades,
met mooi avondlicht op de Garonne,
en coole randanimatie op kleine wieltjes!

Vijf jaar later na ons vorige bezoek aan Bordeaux, blijft mijn conclusie dezelfde: prachtige stad, maar wat een flinke afstand we er vanuit de Elzas voor moeten afleggen... Helemaal langs Clermont-Ferrand, dwars door het Centraal-Massief! Mooie natuur dus, maar als chauffeur lijkt de rit vooral toch eindeloos te duren.

Deze keer ben ik wel ontzettend opgelucht dat Britt er een geschikte studio heeft gevonden, daar had ik vijf jaar geleden nog geen flauw benul van ;-) Op dat vlak was het dus zeker een geslaagde roadtrip met dochterlief... (En met haar sticker van "conduite accompagnée" heeft ze op de terugweg zelf ook 2 uren gereden! Terug in de regen trouwens, die viel weer met bakken uit de lucht.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten