Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 30 juni 2021

De zomer van 2001

Trouwen in de kerk op de allerlaatste dag van juni. Drie dagen later proclamatie Jan in Brussel, nog wat later de gouden bruiloft van zijn grootouders. Daarna in een oude Citroën AX naar Noorwegen, mijn kersverse echtgenoot dubbel geplooid achter het stuur. (Zonder gsm en gps, we zouden het nu niet meer durven.) Juist op tijd terug thuis voor Marktrock Leuven. 'Save Tonight,' zingt Eagle-Eye Cherry op de Oude Markt en wij willen het liefst deze hele zomer redden van alles wat tijdelijk en vluchtig is, van iedere vergankelijkheid.

Twintig jaar later rijden we straks naar Straatsburg. In onze Peugeot 5008, met Thomas, Britt en Kobe op de achterbank, voor de aanvraag van hun nieuwe paspoorten. Over enkele dagen krijgen ze hun rapport en dan kan ook deze zomervakantie echt beginnen. Even vluchtig en tijdelijk als die zomer van 2001.

Maar we redden vanavond. Met een tafeltje voor vijf op restaurant. (En, wie weet, ook nog met een selfie.) Ons porseleinen bruiloftsfeestje in de Elzas.

2 opmerkingen:

  1. Herinner me die dag nog goed! Eerst een handje helpen op de receptie op het prachtige domein in Groot-Bijgaarden en dan hup naar de feest!! Proficiat met jullie jubileum

    BeantwoordenVerwijderen