Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

maandag 25 april 2022

Tweede mandaat

'Reparti pour cinq ans,' kopte onze Franse krant vanochtend, met daaronder een zegevierende foto van Emmanuel Macron. 'Een overwinning, maar vooral een opluchting,' stond er op de volgende pagina's. Ook in ons departement Haut-Rhin haalde Macron het met 52,9% slechts nipt van Le Pen.

Maar godzijdank start hij straks zijn tweede mandaat! Na Sarkozy en Hollande blijft Macron dus nog wat langer onze derde Franse president en mag/moet hij weer het hoofd bieden aan de gilets jaunes, iedere crise sanitaire en 'L'extrême droite jamais aussi forte'. (Ook niet te vergeten: al zijn pogingen om met P. in Rusland in gesprek te blijven!) 

'Je ne suis plus le candidat d'un camp mais le président de tous,' reageerde hij al in zijn discours. En zo verdient de man voor mij nu al een standbeeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten