Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 7 juni 2011

Zwarte Woud

Met het lange hemelvaartweekend zijn we op daguitstap geweest naar het Zwarte Woud. Op anderhalfuur rijden van ons huis bevonden we ons midden in de Duitse natuur en cultuur. En zoals het goede toeristen betaamt hebben we enkele echte trekpleisters bezocht. Al viel de start met "wereld grootste koekoeksklok" eerlijk gezegd wat tegen. Maar misschien een must voor wie van de Duitse folklore houdt? De watervallen in Triberg, de hoogste van heel Duitsland, vonden wij alleszins heel wat indrukwekkender: met drie korte bewegwijzerde paden, kon je leuk en veilig met kinderen langs het neerstortende water naar boven gaan. Tot slot kon de Titisee, onze derde trekpleister, ook op heel wat bijval rekenen bij ons trio. Vooral dan het tochtje in de pedalo op het meer: mama en papa mochten de beenspieren nog eens goed gebruiken!

2 opmerkingen:

  1. Hoi An,
    Klinkt tof... en ik ken mijn aardrijkskunde duidelijk niet zo goed, want ik wist niet dat jullie zo dicht bij Duitsland ook al zaten.

    Groetjes, ik doe m'n best eens wat langer te mailen i.p.v. hier alleen maar te reageren,
    CArla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, de watervallen van Triberg! Daar heb ik ook heel leuke vakantieherinneringen aan.

    BeantwoordenVerwijderen