Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

maandag 10 oktober 2011

Dimanche Alsacien!

De gastvrouw had haar best gedaan en zette enkele typische streekgerechten op tafel: Elzasser-worst met choucroute als hoofdschotel en tarte aux quetsches (pruimen) als dessert. Daarna nog een heerlijke chocoladetaart voor de Vlaamse vrouwen (met onze namen op!). Drank was er ook in overvloed: champagne bij de aperitiefhapjes, rode wijn en de gekende rieslingwijn bij de Elzasser-worst. Bij het dessert tot slot nog "un vin bourru": jonge, nog niet gegiste wijn die hier elk jaar vlak na de druivenoogst tijdelijk te koop is. De dag werd afgerond met een fijne wandeling door het veld (klaprozen!) naar een plaatselijk speeltuintje. Binnenkort is het onze beurt voor een "Vlaamse zondag". Op het menu: stoofvlees met frietjes en enkele Belgische bieren. De wandeling nadien zal ook nodig zijn ;-)Posted by Picasa

3 opmerkingen:

  1. Het zag er super uit! En wat was het kadootje geworden?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor de gastvrouw: een mooie grote kom voor salades en desserten, voor de gastheer: enkele flesjes Belgisch bier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind vooral die tafelversiering, inclusief tafellaken met Franse vlaggetjes, schitterend. Heb jij een tafellaken met de Belgische driekleur :-) Ikzelf maakte een aantal keren een heel geslaagde indruk op buitenlanders door hen witloof met hesp in kaassaus te serveren. Was wel niet altijd eenvoudig om witloof in New York te vinden. En dat was natuurlijk ook in het pre-kinderen tijdperk, want witloof is niet echt de meest kindvriendelijke groente. Veel plezier met de nieuwe vriendschap!

    BeantwoordenVerwijderen