Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 7 oktober 2011

Vriendin

Ze wilde tai chi volgen. En of ik zin had om mee te gaan naar een proefles? Ondertussen zijn we drie sessies verder en rijden we elke dinsdagavond samen naar de Lerchenberg in Mulhouse, op zoek naar relaxatie en harmonie - of naar gewoon wat tijd voor onszelf dus. Daarbuiten is ze evenwel een drukke dertigster die werk, gezin en huishouden zo goed mogelijk probeert te combineren. Aan de schoolpoort en bij de bakker kom ik haar dus vaak met iets meer haast tegen. Al had ze onlangs toch een boodschap uit de CORA voor me mee die ik zelf niet vond. Een fijne, attente "madame" dus!
En dit weekend heeft ze ons gezin uitgenodigd voor een etentje bij haar thuis. 't Zal een drukke tafel worden met 4 volwassenen en 6 kids. Onze dochter is alvast erg opgetogen over de uitnodiging want het is bij "haar beste vriendin van de klas" te doen! Het klikt dus ook goed tussen ons, de mama's. En toegegeven: ik pieker me al de hele week suf over een gepast cadeautje voor deze Franse gastvrouw. Ik wil haar graag iets speciaals geven. Iemand een suggestie? Want nieuwe vrienden maken in het buitenland: 't is geen evidentie. Blij dat ik haar heb leren kennen!

2 opmerkingen:

  1. Oeps An, ik denk mee, maar moet "in 't Frans" denken. Hier in België zou ik steevast het tijdschrift "Flow"cadeau doen (dat deed ik ook bij een fijne nieuwe vriendin hier voor haar veertigste verjaardag), maar ik vrees dat ze daar niks van begrijpt... Misschien is er in 't FRans ook zo iets... en ja voor volgend jaar zou de Flow ook in andere talen verschijnen. (ik lijk we aandelen te hebben :)

    Groetjes, Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Te laat om nog te reageren. En eerlijk gezegd, weet ik niet meteen iets. Ik hoop dat je iets gepast gevonden hebt!

    BeantwoordenVerwijderen