Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zondag 23 oktober 2011

Dimanche autrement

Deze morgen naar de eerste "andere zondag" in de kerk van Bourtzwiller. Een verplichte familieviering voor iedereen met een eerste communicant in zijn/haar gezin. Voor Britt en voor ons dus dit schooljaar van toepassing. Het werd grondig aangepakt met een gezamenlijk ontbijt in zaal Pax om 8.30u. Vervolgens brachten een aantal tieners in de kerk de evangelietekst (Matteüs 6, 25-34) mooi in beeld, waarna een bespreking in kleine groepen volgde, volwassenen en kinderen per leeftijdsgroep apart. Tot slot was er de eigenlijke misviering, die daarna op het kerkplein werd afgesloten met Pinot-Gris-in-plastieken-bekertjes. De opkomst voor dit alles was groot, de mensen waren enthousiast, de priester jong en dynamisch. Werkelijk een "dimanche autrement" dus. Tegen de volgende keer (februari, Pfastatt) moeten we wel dringend het "Onze Vader" in het Frans vanbuiten leren. Een pastoraal medewerkster kwam ons namelijk bezorgd zeggen dat Thomas dat nog niet kon. "En die heeft toch al zijn communie gedaan?!" Wij fier: je kan aan onze kids dus niet meer horen dat ze eigenlijk vlaamstalig zijn. Nu de ouders nog ;-)

2 opmerkingen:

  1. Jong en dynamisch?
    Is inderdaad wel even anders dan hier. Maar het klinkt allemaal wel leuk en spannend tegelijkertijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mag hij niet gewoon zijn onze vader in het Nederlands bidden? Ik denk dat God zeker polyglot is!

    BeantwoordenVerwijderen