Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zondag 11 januari 2015

Bij de buren


De media noemden de protestmars tegen terrorisme "historisch" en president Hollande zag Parijs graag als "de hoofdstad van de wereld"... De Fransen lieten zich vandaag duidelijk horen!

De beelden van de mensenmassa op de Place de la République zijn ook indrukwekkend, niet in het minst om de aanwezigheid van enkele wereldleiders. Arm in arm trokken zij de optocht op gang, daarbij gemakshalve alle onderlinge conflicten aan de kant schuivend. Voor even, dan toch.

Onze buren plaatsten ondertussen 'Je suis Charlie' voor het kleine raam onder hun dak. En het heeft wel iets, vind ik. Drie brandend actuele woordjes in een aftands venster, in de zijgevel van een oude, typische Elzasser woning. In al zijn stille eenvoud lijkt het hele beeld des te harder om aandacht te roepen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten