Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 7 januari 2015

Tussenseizoenen


De vier seizoenen bestaan niet meer.

Toch niet zoals ik ze in mijn kindertijd leerde kennen. Lente, zomer, herfst en winter houden zich niet langer aan een vaste indeling, we kennen nu vooral veel "tussenseizoenen" waarin het zomert noch wintert...

Zo ook in de Elzas.

Net als vorige winter liet de eerste sneeuw lang op zich wachten (tot de kerstvakantie) en de echte vrieskou voelden we (tot nu toe) ook slechts voor korte tijd in ons dorp. Of de Vogezen het een heel skiseizoen zullen uithouden, is dus nog maar de vraag. In de verte kleuren de bergen alvast weer minder wit dan alle vorige winters!!

Maar daar ligt Kobe voorlopig niet wakker van.

Deze middag stond hij enthousiast klaar voor zijn eerste sortie met de Mercredis de Neige van Pfastatt, seizoen 2014-2015. Zes skiwoensdagen heeft onze jongste zoon nodig om zijn tweede étoile te behalen. (Vorig jaar lukte het de skiclub net om zeven uitstappen te organiseren... En de winter is voorlopig zeker even grillig als vorig jaar.)

Zijn kinderlijke overtuiging werkt wel aanstekelijk.

Alle skispullen werden vanmorgen dus uitgebreid gepast, de kleine skizak zorgvuldig klaargemaakt... En dat Météo Mulhouse voorlopig geen nieuwe sneeuw voorspelt, houd ik ondertussen wijselijk voor mezelf. Met die "tussenseizoenen" kan het uiteindelijk ook nog alle kanten op.

1 opmerking:

  1. Dag Kobe,

    Margot mist je, het is leuk om je te zien op de foto !
    Kom je nog eens langs zogauw je kan ?
    Nog veel skiplezier.

    Groetjes van Margot & de mama

    BeantwoordenVerwijderen