Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

maandag 2 maart 2015

Eerste dag


Eerste dag alleen thuis in het nieuwe huis! De rust en stilte blijven echter relatief...

Deze morgen werd in alle vroegte mijn nieuwe sèche-linge geleverd en zonet kreeg ik nog twee mensen van de étanchéité (blijft een moeilijk Frans woord om uit te spreken) op mijn dak (letterlijk!) wegens een kleine vochtplek in het plafond van de WC boven. Het probleem zou nu gelukkig vlug verholpen kunnen worden.

Maar ook voor de komende dagen liggen er dus al weer heel wat nieuwe werkafspraken vast!!

En de eigenaars van het groene huis lieten ondertussen ook nog een document bezorgen met de ronkende titel constat amiable dégâts des eaux. (Ik ben al opgelucht dat het à l'amiable is!)

Werkelijk, soms lijkt deze hele verhuis veel ingewikkelder dan onze grote verhuis naar Frankrijk in 2010!!

Maar goed, vandaag dus de eerste dag alleen thuis...

En zoals dat dan altijd gaat, heb ik weinig gedaan gekregen van mijn to do-lijstje.

Wel hard genoten van mijn kousenvoeten! Want vloerverwarming kenden we in het oude huurhuis zeker niet ;-)

1 opmerking:

  1. Super te lezen dat je nu helemaal weg ben uit het groene huis!
    Alles een dag per dag nu...
    Hopelijk hadden jullie vandaag ook zon en blue sky-dat geeft nog meer zin om aan de slag te gaan
    en indien niet...stuur ik je hier nog de zonsondergang die net boven Kortrijk hangt
    het allerbeste ginder!
    groet-je
    isa

    BeantwoordenVerwijderen