Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 24 maart 2015

Kinderachtig

Lange telefoongesprekken gevoerd met Haisa van Orange (voor de wifi-verbinding die maar niet wilde werken) en met Fabian van Darty (voor het beveiligingsabonnement van mijn pc dat plots werd verbroken), daarnaast weer een ingewikkeld Cerfa-document op het gemeentehuis afgehaald (voor de plaatsing van ons tuinhuis) en een nieuwe mail geschreven naar de CLCV (voor de waarborg van het groene huis die we dreigen te verliezen).

Niet de meest leuke taken om te doen, maar je kan ze niet (blijven) uitstellen...

Wat het ook niet aangenamer maakt, is de manier waarop je soms behandeld wordt. Alsof je meteen twintig IQ-punten verliest wanneer je met een vreemd accent spreekt. Ik ben en blijf een buitenlander die het vaak moet hebben van de goodwill van de ander om correct geholpen te worden.

En ja, dan gebeurt het wel eens...

Dat je gewoon in het Nederlands wil antwoorden, dat alle Franse politesse je gestolen kan worden en dat je helemaal niet wil nadenken over de juiste formulering van je vraag, je mailtje.

Kinderachtig. Ik weet het. Zeer kinderachtig zelfs.

Zeker als je dan het vreselijke nieuws verneemt over de airbus die vanmiddag neerstortte in het zuiden van Frankrijk.

1 opmerking:

  1. Niet zo streng zijn voor jezelf. Dat is niet kinderachtig, dat is gewoon menselijk!

    BeantwoordenVerwijderen