Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 4 maart 2016

Verjaardagsweekend

De datum is te mooi om zomaar voorbij te laten gaan... En dus ga ik morgen met een paar Franse vriendinnen naar de soirée internationale des droits des femmes pour "célébrer la femme, les femmes, leurs combats, leurs parcours et leurs victoires, leurs esprits et leurs révolutions".

De Franse comédienne Chloé Martin (ik heb geen enkel idee wie dat is) zal de avond voor ons in een zaaltje in Pfastatt invullen. Na haar optreden krijgen we bovendien de kans om met de comédienne zelf in gesprek te gaan, autour d'un verre de l'amitié.

Allemaal prima wat mij betreft, het is zeker eens wat anders dan de klassieke verjaardagstaart thuis :-)

En hoe het ondertussen voelt om weer een jaartje ouder te worden, dat vatte Karl Ove Knausgard deze week alvast perfect voor mij samen in de volgende zinnen:

'Dat is leren: zien wat zich buiten je eigen grenzen bevindt. Ouder worden betekent niet dat je meer begrijpt, het betekent dat je weet dat er meer te begrijpen valt.'
(uit: Mijn strijd 6, "Vrouw", blz. 394)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten