Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

zondag 10 september 2017

Zondagsrust

 
Het verkeerde handboek Spaans op de schoollijst van Thomas ("non non, il est un vrai débutant"), geen Grieks in het lessenrooster van Britt (en ja, ik wil echt dat ze (minstens) één jaar Latijn én Grieks volgt), de verkeerde klas voor Kobe (zonder Engels en zonder zijn twee vriendjes uit Jean XXIII)... De schoolstart lijkt ieder jaar complexer te worden! En als er dan nog vanalles fout loopt, keldert mijn humeur dus helemaal.
 
Ik kwam er dus maar moeilijk in, in die eerste schoolweek. De kids bleven intussen wonderwel goedgezind en ook de zomerzon bleef volop schijnen. Mijn hoofd en mailbox vulden zich echter verder met alle papieren voor school en hobbies (volgende week nog afspraak bij onze huisarts voor alle certificats médicaux), daar kon geen enkel luchtig zomerkleedje tegenop. Wegenwerken bleven ook de avondspits teisteren en ik haalde slechts net op tijd de eerste infoavond in Zillisheim. 
 
Fijn om die eerste schoolweek dan af te sluiten aan de Etangs Saint-Pierre in Pfastatt... Met een koffietje aan een tafel waarop de zon zich warm weerspiegelt... Zalige zondagsrust die alle gedoe en geregel even 'on hold' zet.
 
Want 'voor even' kan dat gelukkig altijd. Oef.

1 opmerking:

  1. hoe een koffie er voor kan zorgen dat chaos weer aan kan ...

    BeantwoordenVerwijderen