Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

dinsdag 13 februari 2018

Tante Julia

Afgelopen nacht is ze gestorven, die lieve tante Julia.

De kapster die ze eerst voor maandag nog geregeld had, werd kort voordien afgebeld. Ja, ze bleef zich goed verzorgen tot het einde... En plannen maken, daar ging ze ook gewoon mee door. 'Misschien haal ik mijn volgende verjaardag nog wel.' Ze had echt een onvoorstelbare levensvreugde.
 
'De fanfare is besteld voor uw komst,' was haar kwinkslag deze laatste paar weken. Tijdens onze vakantie eind februari zou ik in het ziekenhuis langskomen en iedere keer dat ik in tussentijd met haar belde, werd een gesprekje om te koesteren.
 
Ontroerend mooi blijft ook haar handgeschreven briefje na Sters geboorte in 2011:
(...) Je hebt nog veel om voort te doen. Ken je dat liedje? Ja er zijn blijde dagen nog in 't leven. Hoe weinig ook, er zijn er nog voorwaar. Dat heb ik al dikwijls bij mijn eigen gezongen. Vind je gek zeker? Maar ieder gaat op zijn eigen manier om met verdriet en gemis toch. Wat ne moraalridder, foei. Proberen positief blijven.
Van harte het allerbeste voor allemaal daar in den Elzas en tot de volgende keer.
T. Julia
 
En dat ik met een zelfde ingesteldheid 92 jaar wil worden...
Ja, dat zit ik hier nu al de hele dag te denken.
 
Rust zacht, lieve groottante.
Voor mij was je ook echt een 'grote madame'.
 
Bedankt voor alles.
 
X

2 opmerkingen:

  1. Mooie tekst An... We zullen haar inderdaad missen ! Ze was altijd goedlachs en genoot steeds met volle teugen van het leven... Het gaat haar goed hierboven...

    Rust zacht tante Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé An,
    Mijn medeleven, ... veel meer kan een mens dan niet zeggen.
    Liefs,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen