Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

woensdag 27 februari 2019

Nood aan tartiflette


Dit wordt geen Franse kookblog. Zeker niet. Maar vanavond wilde ik wel degelijk tartiflette maken met de reblochon-kaas die ik meebracht uit de Haute-Savoie... Want een lekkere herinnering aan de skivakantie was welkom na deze hectische taxiwoensdag. Dringend welkom zelfs.
 
'Quelle famille,' zuchtte ook Yannick, de president van onze fietsclub.
'Je hoeft het me niet te vertellen,' dacht ik bij mezelf en lachte intussen maar groen terwijl Thomas hem de verse wondes op zijn knie en heup toonde na de valpartij van zoëven.
'Kan je mij aub ook komen halen?' belde manlief me prompt. Met het mooie weer was hij eveneens een toertje gaan fietsen en had hij zich lek gereden aan een druk punt vlakbij huis (dat evenwel te ver weg was om te voet naar huis terug te keren).
 
'Taxi mama' veranderde bijgevolg in een heuse bezemwagen en de fijne skivakantie in Albertville leek meteen lichtjaren ver weg. Yep, de Haute-Savoie had op dat moment voor mij werkelijk in de Melkweg kunnen liggen.

Nood aan tartiflette dus vanavond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten