Over mij

Hallo! Ik ben An (°1973) en ik ben met man en kinderen in augustus 2010 van België naar Frankrijk verhuisd. Ik hou van zwarte chocolade, mooie foto's, een goed gesprek, lange zomeravonden,... Elke reden is ook goed om een feestje te geven! Ik ben een perfectionist en een controlefreak, maar mijn gezin houdt mijn leven chaotisch en onvoorspelbaar ;-) Ik startte deze blog om familie en vrienden op de hoogte te houden van ons leven hier in Frankrijk. Welkom om mee te lezen!

vrijdag 21 juni 2019

De leukste

 
Dit zijn de leukste dagen van het jaar. De langste ook. En hoewel ik mezelf hier eind juni altijd wat voorbij loop, heb ik er steevast ook plezier in. Want er is het fête de la musique waarmee Frankrijk jaarlijks de start van de zomer viert en er zijn de ventes privées die ik niet wil mislopen: de pré-soldes voor alle vaste klanten in de verschillende kledingwinkels.
 
Daarnaast zijn er de generale repetities en dansoptredens van dochterlief, de voorinschrijvingen voor het nieuwe voetbalseizoen van de jongens, de controle-afspraken bij de (kinder)tandarts... En bij José Coiff stappen de twee zonen en hun vader ook alweer frisgeknipt buiten! Op school wordt intussen de studiekeuze voor volgend jaar vastgelegd (en zullen straks alle handboeken terug worden ingeleverd).
 
Alles samen vormt dit vooral één lange voorbereiding op de grote vakantie, ademt het die mooie verwachting uit naar wat komen zal: twee maanden waarin school en hobbies naar de achtergrond verdwijnen, waarin we met het gezin (en soms ook met z'n tweetjes!!) op een ander ritme zullen leven.
 
'Deze dagen zouden eigenlijk veel langer moeten duren,' jammerde de jongste zoon al.
Yep, de leukste dagen. Hij weet precies wat ik bedoel.
 
< foto 'Fête de la Musique', dorpsplein Richwiller

Geen opmerkingen:

Een reactie posten